مدیریت امور پردیس های خراسان شمالی

دکتر مهرمحمدی در مراسم آغازین شانزدهمین اجلاس مدیران و سرپرستان دانشگاه:

  • تبادل تجربیات میان جوامع مختلف براساس معیارها و ارزش ها ی هرجامعه موجب بالندگی است

     شانزدهمین اجلاس سراسری سرپرستان مدیریت های استانی پردیس ها و واحد های تابعه دانشگاه فرهنگیان با شعار دانشگاه فرهنگیان در افق چشم انداز؛ نماد بالندگی، مظهر یادگیرندگی، با حضور دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان و حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی، شنبه 4 آذر 96 در اصفهان برگزار شد.

    در این اجلاس دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دست اندارکارانِ دانشگاهی که باید تبدیل به تاج نظام تعلیم و تربیت شده و شاهد، شکوه و افزایش توسعه، کارایی و کفایت آن برای نیل به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم، ابراز امیدواری کرد: گام های مسئولان و همکاران دانشگاه فرهنگیان در راه خدمت به تعلیم و تربیت کشور استوار بماند و تمام ظرفیتمان را در خدمت مسئولیت سترگی که بر عهده ما گذاشته شده بکار بندیم.

    وی با اشاره به شعار شانزدهمین اجلاس مدیران دانشگاه، به متقارن بودن آن با برگزاری سمپوزیوم بین المللی تربیت معلم اشاره کرد و برگزاری چنین نشست هایی را نشانه اهتمام مسئولان دانشگاه در راستای ارتقاء سطح دانش و بینش نسبت به مقوله حساس تربیت معلم و نیاز این حوزه به گقتگو و تبادل تجارب در سطح جهانی برشمرد.

    دکتر مهرمحمدی تبادل تجربیات میان جوامع مختلف براساس معیارها، ارزش ها و ملاک های هرجامعه را موجب بالندگی عنوان کرد.

    وی با اشاره به صفت یادگیرندگی به عنوان یکی از ویژگی های جدی و بسیار مهم دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: نهاد مدعی یاد دهندگی اگر از یادگیری مستمر باز بماند در انجام رسالت و ماموریت خود از کفایت و شایستگی نمی تواند برخوردار باشد.

    سرپرست دانشگاه فرهنگیان تب و تاب یادگیری در دانشگاه را نشان از زنده و مقید بودن آن به انجام وظیفه خطیر  تربیت معلمی دانست و گفت: تصور اینکه فصل یادگیریمان سپری شده و به آن درجه از بلوغ رسیده ایم که تنها به یاددهی بپردازیم بزرگترین خطا و غفلت است.

    وی با بیان اینکه در سایه قد کشیدن و بالندگی می توانیم به قد کشیدن دیگران کمک کنیم تصریح کرد: برگزاری چنین نشست هایی در راستای توانمند سازی باید تبدیل به جریانی پررنگ در مجموعه دانشگاه شود تا تصویر غالب از آن در جامعه سازمانی در تکاپوی یادگیرندگی باشد.

    دکترمهرمحمدی در ادامه به دغدغه ها و مسائل ساختاری مدیریت استانی دانشگاه اشاره و اظهار کرد: با توجه به مزایای ایجاد مدیریت های استانی در دانشگاه به عنوان الگوی مرجح و تجربیات سایر دانشگاه ها در استقرار آن، ادامه حیات این ساختار می تواند مفید باشد اما تشکیلات تفصیلی آن می بایست مورد بازنگری قرار گیرد تا با تقلیل پست های آن به چابکی مورد انتظار دست یابد.

    وی همچنین به الگوی مدیریت منطقه ای به عنوان یکی دیگر از راهکارهای قابل اجرا برای دانشگاه اشاره کرد و افزود: تقسیم دانشگاه به ده منطقه آموزش عالی می تواند در راستای حمایت از چابکی دانشگاه قابل گفتگو و بحث باشد.

    سرپرست دانشگاه فرهنگیان با طرح این پرسش که در سایه ی شرایط، تجربیات و برخورداری از امکانات و منابع در راستای توسعه دانشگاه آیا می توان نسبت به مدل اجرایی تربیت معلم تجدید نظر جدی داشت داشت یا خیر؟ تصریح کرد:  باید در حمایت از منافع ملی ایستاد و برای تربیت معلم با کیفیت در طراز نظام و برخوردار از شایستگی ها از کثرت و تعدد چشم پوشید و به خروجی معلم با کیفیت چشم دوخت.

    دکترمهرمحمدی تامین 100 درصد نیاز پایدار آموزش و پرورش به نیروی انسانی از سوی دانشگاه را مصداق توسعه کمی دانست و گفت: ایجاد مراکز متعدد در دانشگاه در پاسخ به تامین نیاز آموزش و پرورش است که در صورت تامین 100 درصد نیاز در واحدهای برخوردار از استاندارد کیفی نیز بر اساس نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر توسعه کمی و کیفی دانشگاه بوده و با آن منافاتی ندارد.