مدیریت امور پردیس های خراسان شمالی

دومین همایش مدیران میزبان دانش اموختگان دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در روز دوشنبه مورخ 27/06/96 با حضور جناب آقای دکتر ساکی معاون محترم پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

 دومین همایش مدیران میزبان دانش اموختگان دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در روز دوشنبه مورخ 27/06/96 با حضور جناب آقای دکتر ساکی معاون محترم پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

جناب آقای دکتر ساکی ضمن خوش آمدگویی و خسته نباشید به کلیه مدیران آموزش و پرورش از تلاش های همه این عزیزان تقدیر و تشکر نمودند و در خصوص جذب محصول خوب دانشگاه فرهنگیان (دانش آموختگان) توسط مدارس کشور مطالبی را بیان نمودند و هم افقی بین مدیران، معلمان مدارس و دانشگاه فرهنگیان، را در راه تعالی و توسعه تعلیم و تربیت کشور را جزء اولویت ها به حساب آوردند. آقای دکترساکی در بخشی دیگر نتایج پژوهش اخیر خود در خصوص معیارهای رتبه بندی آموزشی مطالبی را ارائه نمود. وی افزود: مدارس باید به جای مدیریت آموزشی از مکانیسم رهبری آموزشی استفاده نمایند. در راستای رهبری آموزشی مدیر باید با دوری از روش های سنتی یک جریان تحول گرا مبتنی بر فرایند یاددهی- یادگیری بنا نهد

آقای دکتر ساکی  بیان داشتند در دنیا، توسعه از طریق تعلیم و تربیت اتفاق می افتد و این ناشی از توسعه مدرسه و معلم است که مدیر مدرسه نقش اصلی و مهم و حساسی را دارد و باید مورد حمایت قرار بگیرد.

در ادامه آقای دکتر ساکی در خصوص مدیران خوب و اثر بخش در مدارس مطالبی را بیان نمودند و گقتن  این امر دارای ویژگی های است 1-  رهبر آموزشی: که یک مدیر باید چشم انداز خوبی برای پیشرفت داشته باشد.باید هر روز با روز قبل فرق کند و تغییر و تحول داشته باشد.

2-برخورداری از معلم فکور و حرفه ای:یک معلم باید یادگیرنده مادام العمر باشد.یادگیری معلم در مدارس می تواند نقش معلمی را حفظ نماید.معلمان باید تجربیات غنی آموزشی را به نسل جدید انتقال بدهند.یک معلم فکور و حرفه ای روش های معلم محور، درس پژوهی،اقدام پژوهشی و پژوهش های نظری  را باید بشناسد و به طور همزمان شایستگی های تربیت،محتوا وفناوری دانش آموزان را به طور یکجا افزایش  دهد.

3-ارتباط با اولیاء و جامعه محلی: پژوهش سال ها حاکی بر این است که بدون همکاری   و همراهی اولیاء این سفر، فرجامی نخواهد داشت.بیشترین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ،اولیاء محترم هستند.

4-فرهنگ یادهی و یادگیری: باید گفتمان اموزشی حاکم باشد و کمک به دانش آموز و ابداع روش در جهت بهتر شدن اتفاق بیفتد.

5-نظام کیفیت : که نقش پایش و مراقبت دارد و باید داده ها را رصد نمود و رفع مشکل و موانع از وظایف نظام کیفیت است.

در ادامه آقای دکتر ساکی گفتند همه ما در مقابل کیفیت آموزشی در هرجایگاهی مسئول هستیم و دانشگاه فرهنگیان آمادگی کاملی در جهت همیاری و کمک به مدیران عزیز مدارس را دارد.همچنین بیان داشتند دانشگاه فرهنگیان دو رسالت بزرگ دارد 1-رسالت تربیت معلم 2- رسالت به سازی معلم که در این راستا ما به فکر رشد و تحصیل معلمان عزیز هستیم.

در پایان آقای دکتر ساکی از زحمات جناب آقای دکتر صفرزاده سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان که در طول چهار سال منشا بسیاری از خدمات شده اند تقدیر و تشکر نمود.

روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی