مدیریت امور پردیس های خراسان شمالی

پیام نوروزی دکتر حبیب صفرزاده سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی

باسمه تعالی
یا مقلب القلوب و الابصار  یا مدبر اللیل و النهار  یا محول الحول و الاحوال   حول حالنا الی احسن الحال


همکاران ارجمند ، فرهیختگان گرانسنگ
دانشجومعلمان عزیز
فرا رسیدن سال نو همیشه نوید بخش افکار نو، کردار نو و تصمیم های نو برای آینده است. آینده ای که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد. حلول سال نو و بهار پرطراوت، نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است. این پدیده، فرصتی نو برای تازه شدن و بازنگریستن بر چگونه زیستن می باشد.
نوروز باستانی کهن ترین جشن گیتی و رشته پیوند نسل های گذشته و حالاست که با آموزه های اسلامی تحکیم یافته و همواره بازگشت به زیبائی و خوبی را برای اقوام و فرهنگ های مختلف این مرز و بوم به ارمغان آورده است.
در میان تمام جوامع، آداب و رسوم ایرانیان برگرفته از تغییر و تحول در نظام طبیعت و وقایع و اتفاقاتی است که پیرامون آن به وقوع می پیوندد و عید نوروز یکی از این نعمت هاست، اما آنچه ما ایرانیان را به رسیدن فصل بهار و عید نوروز و اهمیت به مراسم آن ترغیب و تشویق می کند ، علاوه بر سنت و آیین های تاریخی، فلسفه عید نوروز از دیدگاه اسلام و ائمه معصومین (ع) است که به این آیین و سنت باستانی رنگ و بوی اسلامی و معنوی داده است.
خداوندمتعال را سپاسگزاریم در سالی که گذشت دانشگاه فرهنگیان استان ( نگین تعلیم و تربیت اسلامی) توانست با تلاشی بی وقفه برای رسیدن به اهداف عالیه خود در جهت اعتلای علمی و فرهنگی، رشد و بالندگی دانشجومعلمان عزیز و ارتقاء خدمت رسانی به آحاد جامعه بویژه مردم شریف استان گام های بلندی بردارد و در عرصه تربیت معلمان آموزش و پرورش به موفقیت های چشمگیری دست یابد.
امسال نسیم دل انگیز بهار، هم معطر به شمیم حیات بخش فاطمی  بعد از ولادت باسعادت کوثر قرآن حضرت فاطمه زهرا(س) است و  هم معطر به شمیم حیات بخش علوی در ایام ولادت باسعادت مولی الموحدین علی ابن ابیطالب(ع). لذا انتظار میرود با پیروی از رفتار و کردار این زوج آسمانی که پیام رسان مهرورزی و مظهر تقوی و احسان بوده اند، همگام با تحول طبیعت شاهد تحول در اخلاق و صفات خویش باشیم.
اینجانب ضمن تبریک سال نو  و قدردانی از زحمات مجموعه همکاران فرهیخته ، با استعانت از آفریدگار جهان و به انگیزه رستاخیز طبیعت، فرا رسیدن بهاران شکوهمند را که هنگامه ی تجلی مواهب الهی بر بستر طبیعت است به جامعه دانشگاهی به ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه  فرهنگیان استان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

 دکتر حبیب صفرزاده
سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی


نظرات کاربران