مدیریت امور پردیس های خراسان شمالی

سخن در زیست «ایمانی» و زیست «توسعه یافته» مادر است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان 

سخن در زیست «ایمانی» و زیست «توسعه یافته» مادر است

در زیست توسعه‌یافته زنان #فکر می‌کنند درک تازه‌ای از خود پیدا کرده‌اند. دیگر دوست ندارند مادر یا همسر باشند. حاضر به پذیرش الزامات مادری و همسری نیستند. بیشتر تمایل دارند همدمی برای لحظه‌های عاشقانه باشند. 

زن در زیست توسعه‌یافته با مفاهیمی مثل ازدواج، #فرزندآوری و مسئولیت احساس غریبی می‌کند و در مقابل از مفاهیمی مانند تفریح و رهابودگی لذت می‌برد.

 در زیست اومانیستی و لیبرالیستی، اصالت با #لذت است. مادر به سراغ فرزند نمی‌رود تا از #زندگی لذت بیشتری ببرد. بشری که در زندگی به لذت اصالت بدهد، مسئولیت نمی‌پذیرد. 

تفاوتی بنیادی در کار است؛ دنیای توسعه‌یافته مبتنی بر رهایی و لذت است، اما دنیای #ایمان مبتنی بر تکلیف و مسئولیت پذیری.

در زیست ایمانی، مرد ستون #خانواده است اما در زیست توسعه‌یافته #زن تلاش می‌کند تا پول در بیاورد و به گردش و تفریح برود، خرید کند، لذت ببرد و صاحب #فرزند نشود.

زیست توسعه‌یافته برای پرکردن گالری‌ها از زنان توسعه‌یافته، از فرزندان آنان حمایت می‌کند. #شهرداری بزرگش می‌کند. مثل جوجه‌ای که از تخم در می‌آید آزادش می‌کنند تا برود دانه بخورد. 

الوین تافلر، نویسنده #آمریکایی، می‌گوید: اگر تعریف خانواده این باشد که پدری کار کند و #پول درآورد و مادری بچه‌ها را بزرگ کند، فقط چند درصد آمریکایی‌ها زندگی این چنینی دارند. 

طبق آمار یورو استات، در بعضی کشور‌های اروپایی‌ تا ۵۱ درصد موالید، بدون والدند. به طور متوسط بین ۲۰ تا ۲۴ درصد موالید کل #اروپا بدون والدند.

این نتیجه تنزل مفهوم خانواده تا حد لذت جنسی است. به قول ماکس وبر، انسان #مدرن همه مفاهیم را تقدس زدایی کرد.

ازدواج، در زیست ایمانی، به خصوص در زندگی حضرت #فاطمه_زهرا(س)، رویدادی آسمانی است. با خطبه ازدواج، مهر و محبت میان #همسران ایجاد می‌شود. مفاهیمی مانند #وفاداری، #غیرت، ناموس پرستی، زشت انگاری #طلاق و از همه مهم‌تر مفهوم «#تعهد» شکل می‌گیرد.

درست در زمانی که نماد زیست توسعه‌یافته در آن زمان، شخصی مثل معاویه را تجهیز می‌کرد، فاطمه(س) شخصی مثل امیرمومنان علی (ع) را آماده می‌کرد. هنگامی که تمدن شیطانی در شام سرگرم پرورش یزید بود، فاطمه (س)، حسن و حسین (ع) را برای تمدن آینده پرورش می‌داد.

زیست ایمانی فاطمه(س) را در مسکینان و یتیمان و اسیران ۱۴۰۰ سال خلاصه کردیم، حال آنکه فاطمه (س) مادر خانه‌نشینان و یتیمان و اسیران عالم است. آن اتفاق نماد و الگوی رفتاری در مقیاس بزرگ‌تر بود. فاطمه(س) همه را - اسیران شهوت و قدرت - را آزاد می‌کند. اگر خود بخواهند.

محمد جواد نوروزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی
https://www.instagram.com/p/CZDA_l-LGY1/?utm_medium=share_sheet