دکتر خاکی درمصاحبه با روابط عمومی مطرح کرد:
تطبیق وضعیت 236 نفر از اعضای هیئت علمی و صدور بیش از ١٣٠٠ پایه ترفیع
دکتر خاکی معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه فرهنگیان به منظور پیاده سازی نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد (یا همان بودجه ریزی عملیاتی)، خاطر نشان کرد: در راستای بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در دانشگاه فرهنگیان با توجه به الزام قانونگذار، موضوع بند (پ) ماده (7) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، اقدامات مربوطه از ابتدای سال جاری شروع شد و طی جلساتی در دفتر امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه در تبیین استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در دانشگاه فرهنگیان، موضوع شکل عملیاتی به خود گرفت و با برگزاری جلسات متعدد پیرامون الزامات فراروی دانشگاه در این خصوص، مجوزهای لازم درخصوص ادامه اقدامات اخذ گردید و ضمن تشکیل کارگروه، بررسی شرکت های ارائه دهنده سامانه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، انجام و با انجام تشریفات قانونی، انتخاب سامانه مورد نظر و انعقاد قرارداد استقرار و آموزش آن نیز انجام پذیرفت.
وی بودجه ریزی سال جاری و پیش بینی بودجه سال آتی را در دو بخش بودجه ریزی سالیانه دانشگاه برشمرد و افزود: درخصوص بخش اول یعنی بودجه ریزی سال جاری، به محض ابلاغ قوانین بودجه سنواتی از سوی سازمان برنامه و بودجه، سیاست های داخلی برنامه و بودجه دانشگاه تدوین، تصویب و ابلاغ می شود و هم زمان برنامه های عملیاتی، مبتنی بر اهداف و راهبرد های برنامه راهبردی دانشگاه تهیه و پس از تصویب و ابلاغ، براساس برنامه های عملیاتی مبتنی بر سرفصل های هزینه ای بودجه، تفاهم نامه های استانی برنامه و بودجه طراحی و تدوین و پس از مبادله با مدیریت های استانی، جهت اجراء ابلاغ می گردد و در نهایت نیز درقالب "کتاب برنامه و بودجه دانشگاه فرهنگیان" تهیه، چاپ و توزیع می گردد.
معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: همزمان با مراحل تهیه، تنظیم و انعقاد تفاهم نامه های استانی برنامه و بودجه، امور مربوط به بررسی و جمع بندی هزینه کرد اعتبارات سال قبل و تهیه بودجه تفصیلی سال جاری دانشگاه نیز به انجام رسیده و جهت تأیید و تصویب هیأت امناء دانشگاه، ارائه می شود.
وی با بیان اینکه همچنین پیش بینی بودجه سال آتی نیز هرساله پس از ابلاغ بخشنامه بودجه از سوی رئیس جمهور انجام می پذیرد، گفت: در همین راستا برآورد اعتبارات مورد نیاز دانشگاه انجام و مطابق ضمایم و پیوست های بخشنامه مذکور، اقدامات لازم مرتبط با پیشنهاد بودجه سال آتی درقالب "سامانه جامع بودجه" سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می گیرد.
دکتر خاکی در ادامه در پاسخ به پرسش احداث فضاهای جدید مورد نیاز متناسب با افزایش دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در سالهای اخیر، خاطر نشان کرد: در این خصوص نیز با پیگیری های عدیده و رایزنی های انجام شده و البته حسن نظر کارشناسان و مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، در پیوست شماره یک قانون بودجه سال جاری، احداث حدود بیست هزار متر مربع فضای جدید برای دانشگاه منظور گردیده است که البته در مقابل نیازهای دانشگاه بسیار عدد کوچکی است و امیدواریم که در سالهای آتی متناسب با نیازهای دانشگاه اصلاح گردد.
وی درادامه با اشاره به قرار گرفتن بیمه ایران به عنوان بیمه تکمیلی درمان کارکنان شاغل و بازنشسته از تاریخ 1خرداد97، ادامه داد: علاوه بر پرداخت 50% حق بیمه اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی شاغل و افراد تبعی آنها، امسال 50% حق بیمه کارمند بازنشسته و همسر ایشان نیز توسط دستگاه پرداخت می شود.
معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه به استناد تصویب نامه هیأت محترم وزیران، بیمه تکمیلی درمان ایثاگران از تاریخ 1 آبان 97 به دستگاههای اجرایی محول گردید خاطر نشان کرد: دانشگاه با انعقاد قرارداد مجزا با شرکت بیمه ایران با لحاظ نمودن فرانشیز صفر برای تعهدات بیمه این عزیزان، پوشش لازم را بعمل آورده است.
وی با اشاره به آماده سازی سوئیت هایی در شش شهر کشور (بابلسر – همدان - مشهد – نوشهر – قم - رشت) و امکان برخورداری کارکنان از انها در طول سال، تصریح کرد: فرصتی فراهم شد تا کارکنان عزیز شاغل و بازنشسته (با لحاظ نمودن تخفیف 50 %) بتوانند هنگام سفر از امکانات اقامتی این مراکز بهره مند گردند.
دکتر خاکی از راه اندازی سامانه صندوق وام قرض الحسنه کارکنان دانشگاه با امکان عضو گیری در سطح کشور خبر داد و گفت: با تخصیص بیست میلیارد ریال اعتبار به عنوان کمک به این صندوق به یاری خداوند، فعالیت این صندوق آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: در همین راستا و از طریق بانک تجارت سهمیه هایی به ارزش 330.000.000 ریال با کارمزد 15% جهت اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی (رسمی و پیمانی) در حدود 365 میلیارد ریال پرداخت شده است و از محل اعتبار صندوق سهمیه هایی به ارزش 100.000.000 ریال تا 200.000.000 ریال با کارمزد کم به اعضای غیر هیأت علمی قراردادی پرداخت گردیده است.
معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان در ادامه در خصوص تسهیلات خرید مسکن به پرسنل دانشگاه، اظهار کرد: فقط اعضای هیأت علمی رسمی (دارای احکام ممهور) می توانند از وام خرید یا تکمیل ساخت مسکن به ارزش 2.500.000.000 ریال بهره مند گردند.
وی در ادامه از تطبیق وضعیت 236 اعضای هیئت علمی و تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و افزود: پیرو تلاش این معاونت و ابلاغ دستورالعمل اجرایی مورخ 9 اسفند 95؛ برای کلیه اعضای هیئت علمی تطبیقی دانشگاه پرونده تشکیل گردید که در مجموع تعداد 236 پرونده مورد تائید قرار گرفت.
دکتر خاکی بر ساماندهی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه با توجه به افزایش بیش از ٢٠ ھزار دانشجو معلم در سال تحصیلی جدید و افزایش فعالیت ھای آموزشی و اداری دانشگاه اشاره و اظهار کرد: طی پیگیری و هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش ٣٠٠ نفر نیروی آموزشی و ۶٣٠ نفر نیروی اداری به منظور تامین کمبود نیروی انسانی دانشگاه مأمور شدند وکلیه فرآیندھای انتخاب و انتصاب و ماموریت آنان انجام شده است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اعمال تقلیل ساعت کار، اعاده به خدمت جانبازان در صورت ارایه تقاضا، برخورداری از ماموریت آموزشی برای ادامه تحصیل، برقراری فوق العاده تطبیق برای ایثارگران عضو غیر هیئت علمی در صورت تنزل پست (معادل پست قبلی)، اعمال معافیت پرداخت کسورات بازنشستگی و مالیات و اعمال فوق العاده ایثارگری به عنوان اقدامات قانونی انجام شده در یک سال اخیر در مورد ایثارگران در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.
معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان در ادامه در پاسخ به پرسش انتقال نیروهای مامور اداری بیش از ٣ سال سابقه مأموریت و ١٠ سال ماندگاری، گفت: فرایند انتقال افراد مشمول به تعداد ۴۶ نفر از طریق مصاحبه و ارزیابی در خرداد ماه سال انجام شد و اخیرا نیز تا پایان سال جاری تعداد ٨٠ نفر نیز مشمول میگردند که مقدمات کار در دست انجام و بخشنامه ای به همین منظور برای انجام فرایند مصاحبه و ارزیابی آنان به استانها ارسال شده است، و انتقال لین افراد صرفا برای خدمت در پست های اداری می باشد.
وی با اشاره به اعطاء ماموریت آموزشی (تحصیلی) به اعضای هیئت علمی ایثارگر، گفت: از سال گذشته این موضوع عملیاتی و برای تعداد 9 نفر از عزیزان ایثارگر عضو هیئت علمی حکم مأموریت آموزشی برای ادامه تحصیل آنان صادر می گردد.
دکتر خاکی در خصوص بازخریدی مرخصی استفاده نشده ایام تابستان اعضاء هیئت علمی دارای سمت های اجرایی خاطر نشان کرد: بر اساس میزان حضور اعضای هیأت علمی اخیراً بخشنامه ای برای استانها ارسال شده که حسب مصوبه هیأت رئیسه محترم در سقف مشخص شده برای پست ها اقدام گردد.
وی با بیان اینکه از بهمن سال گذشته تا کنون بیش از ١٣٠٠ پایه ترفیع برای اعضای هیئت علمی تطبیقی صادر شده است خاطر نشان کرد: سال ٩۴ برای همه افراد یک پایه و برای سال های ٩۵ و ٩۶ نیز برای اکثر همکاران که مشمول دستورالعمل بوده اند یک پایه دیگر صادر شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: در بحث پاداش و مرخصی بازنشستگان، این معاونت از تمام ظرفیت های خود در جهت هماهنگی برای پرداخت مطالبات بازنشستگان، اهتمام جدی بعمل آورد در صورتیکه برای برخی دانشگاه ها، از سال 1394 تاکنون اقدامی در این خصوص به عمل نیامده است.
معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان پرداخت بموقع حق التدریس اساتید دانشگاه را یکی از مهم ترین دغدغه های این معاونت برشمرد و گفت: یکی از مشکلات پیش روی پرداخت حق التدریس عدم انطباق آئین نامه های آموزشی بخصوص در زمینه معادل سازی واحد با آئین نامه اعضای هیأت علمی است که در دستور کار هیأت امناء است.
وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه بزودی این مهم به سرانجام برسد تا ضمن قانونمندی، پرداخت حق التدریس در زمان مناسب صورت پذیرد، تصریح کرد: اهتمام جدی همکاران محترم آموزش در استان ها به لحاظ تفکیک اسناد حق التدریس و رعایت میزان موظفی، رعایت میزان ساعات حق التدریس بازنشستگان محترم و تهیه لیست های دقیق عامل مهمی برای تسریع در پرداخت می باشد.
دکتر خاکی خاطر نشان کرد: تمامی اسناد هزینه ای دانشگاه سراسر کشور، اعم از مأموریت ها و کمک هزینه ها در 6 ماهه اول سال پرداخت گردیده است.
وی با بیان اینکه تا کنون حدود 240 دستگاه خودروی فرسوده تحویل مراکز و اسقاط گردیده است، ابراز امیدواری کرد: در صورتیکه شرایط مالی دانشگاه اجازه دهد در پایان سال نسبت به خرید و تکمیل تعدادی خودرو جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام خواهد شد.
معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان در پایان تصریح کرد: در خصوص اجرای سیستم حسابداری تعهدی در دانشگاه اقدامات بسیاری تا کنون انجام گرفته است که از آن جمله می توان به ثبت و ارزش گذاری و تعیین زمان عمرمفید و محاسبات آن در سازمان مرکزی، استان تهران و مرکز رفاهی بابلسر اشاره نمود که امر پیچیده و سنگینی است و انشااله به سایر استان ها در حال تسری یافتن است. همچنین در خصوص استفاده از سیستم های مالی تحت وب به عنوان سیستم های یکپارچه مالی و تعهدات برای تکمیل زیرساخت ها برای اجرای هرچه بیشتر و بهتر این سیستم در حال انجام است. از آنجا که این سیستم نیاز به نیروی انسانی متخصص و آشنا به این سیستم دارد دوره هایی در این زمینه برای عوامل مالی سراسر کشور و تمامی امین اموال ها برگزار گردیده است.